Waalhaven Z.Z. 21

Waalhaven Z.Z. 21
View imageView imageView imageView imageView imageView imageView imageView imageView image

Contact details

Contact
Agency Offices
Address
Weena 796
city
3014 DA Rotterdam
Country
NETHERLANDS
Phone
010 4 333 555
Internet

Properties

GebiedWaalhaven Zuid
Status GebouwBestaand
SoortKantoor
Opp. Kantoorruimte1750m2
Gem. prijs per m2168,80
Beschikbaar perDirect
Parkeerplaatsen1:30
MakelaarDTZ Zadelhoff
Type aanbodHuur
Bouwjaar2007
Beschikbaar vloeroppervlak7650
Huurbaar vanaf datumper direct

Algemeen

De kantorenlocatie 'Port City' is ontwikkeld op een gedempt deel van de Waalhaven en zal uiteindelijk bestaan uit vier vrijstaande moderne kantoorgebouwen, die verrijzen boven een verdiept aangelegde parkeerkelder. Het dak van de parkeergarage wordt gevormd door een publieke "scheepspromenade" vanaf waar men een steeds wisselend uitzicht op de zeer bedrijvige Waalhaven heeft. Momenteel wordt er in 'Port City I' circa 1.970 m² hoogwaardige 'full-service' kantoorruimte te huur aangeboden in units vanaf circa
379 m².

Dit kantoorgebouw is van een herkenbare architectuur en krijgt het predicaat A-label mee, dat wil zeggen dat het kantoorgebouw zeer energiezuinig is. Uniek voor de Waalhaven is dat 'Port City I' de mogelijkheid biedt om gemeenschappelijk gebruik te maken van een uitgebreide en professioneel dienstenpakket (o.a. receptie, restaurant, vergaderfaciliteiten, ICT diensten).

Bereikbaarheid

Per auto
De locatie is zeer goed bereikbaar met eigen vervoer door de ligging op korte afstand van zowel de Maastunnel traverse als de A15, onderdeel van de ring rond Rotterdam.

Per OV
Met openbaar vervoer is de bereikbaarheid gewaarborgd door middel van een buslijn van en naar de nabijgelegen metrostations en de watertaxi alsmede in de toekomst mogelijk de waterbus (Aqualiner).

Vloeroppervlak

Kantoorgebouw 'Port City I' bestaat in totaal uit ca. 7.650 m² kantoorruimte, verdeeld over een souterrain, begane grond en 8 verdiepingen. In het souterrain bevindt zich de afgesloten dienst-, personeels- en bezoekersentree met trap en lift. Op de begane grondlaag bevindt zich de royale centrale hoofdentree met tourniquet, receptiebalie, ontvangstruimte en het bedrijfsrestaurant met loungeplekken. De 3e,4e en de 6e t/m de 8e verdieping zijn in gebruik bij de Broekman Group. De 5e verdieping is verhuurd aan Eimskip. Verder huurt Fesco Lines circa 608 m² op de 2e verdieping en Henry Bath huurt op dit moment circa 400 m².

Voor verhuur wordt ca. 1.970 m² aangeboden, in units vanaf ca. 379 m², conform onderstaand overzicht:

1e verdieping 379 m², bouwdeel A 
1e verdieping 591 m², bouwdeel B

3e verdieping 391 m², bouwdeel A
3e verdieping 609 m², bouwdeel B

Voorzieningen
Het object zal worden opgeleverd inclusief:

• fietsenstalling;
• afgebakend exclusief deel van de parkeergarage;
• hoofdentree met tourniquet;
• uitnodigende entreehal met vide;
• toegangscontrolesysteem in de entreehal;
• intercom installaties;
• luxe toiletgroepen per verdieping;
• miva-toilet om de andere bouwlaag (per 2 verdiepingen);
• schoonmaakkast per bouwlaag, met warm water en uitstortgoot;
• pantry opstelling op de verdiepingen (m.u.v. de 1e verdieping);
• verlaagd bandraster systeemplafond;
• energiezuinige basisverlichting;
• hoogwaardige klimaatinstallatie voor verwarming, ventilatie en koeling;
• te openen ramen;
• wandkabelgoten voorzien van bekabelingen;
• 2 liften tussen begane grond en de verdiepingen;
• 1 lift tussen souterrain en de begane grond;
• cat. 6a databekabeling. Overige voorzieningen: aanschaf, plaatsing en gebruik rookcabines.

Naamsreclame aanduidingen op of aan het gebouw, anders dan het Broekman logo aan de dakopbouw, is niet toegestaan. Verhuurder draagt op professionele wijze zorg voor signing bij het gebouw.

Variabel gebruik voorzieningen:
De volgende voorzieningen, compleet met inrichting, zijn additioneel te huur:
- boardroom (per dagdeel van 4 uur: EUR 500,- excl. BTW)
- multimediaruimte (per dagdeel van 4 uur: EUR 350,- excl. BTW)
- vergaderruimten (per dagdeel van 4 uur: EUR 250,- excl. BTW)

Bedrijfsrestaurant
Huurders kunnen gebruik maken van de cateringfaciliteiten in het kantoorgebouw op de begane grond. Hiervoor is een vaste vergoeding verschuldigd van EUR 20,- per m² per jaar, exclusief BTW (prijspeil 2011). De ingrediëntkosten worden apart doorbelast op basis van werkelijke afname/gebruik.

Overige voorzieningen
Verhuurder kan op individuele basis, tegen nader overeen te komen condities, een "full-service" pakket aanbieden, bestaande uit o.a.:
- inrichting;
- schoonmaak;
- bevoorrading pantry opstellingen (koffie, thee e.d.);
- aanschaf, plaatsing en gebruik rookcabines;
- bedrijfsrestaurant; - repro;
- receptie telefonie/bezoekers/doorverwijzing;
- postkamer;
- vaste telefonie;
- uitgebreide ICT-faciliteiten.

Huurprijs
Kantoorruimte: EUR 168,80 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten;

Cat 6a-bekabeling: EUR 3,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW;
Parkeerplaats: EUR 997,50 per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

Servicekosten
EUR 33,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot.

De leveringen en diensten kunnen onder meer omvatten:
• gas- c.q. warmteverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van installaties van de gemeenschappelijke ruimten;
• gas- c.q. warmteverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van installaties van de gemeenschappelijke ruimten;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• waterverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van installaties van de gemeenschappelijke ruimten; • waterverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• onderhoud liftinstallatie;
• onderhoud glazenwasinstallatie;
• onderhoud daken, afvoer en goten;
• onderhoud boilerinstallaties;
• onderhoud airconditioninginstallaties;
• onderhoud verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie;
• onderhoud hydrofloorinstallatie/waterpomp;
• onderhoud brandmelder-, gebouwbewaking-, storingsmelder- en noodstroominstallatie;
• onderhoud handmatig of motorisch aangedreven deuren;
• onderhoud intercom;
• onderhoud lampen en buizen in gemeenschappelijke ruimten, buitenverlichting;
• onderhoud vuilwaterpomp installaties;
• onderhoud bliksembeveiligingsinstallaties;
• onderhoud toegangscontrole systeem;
• gevels, kozijnen en ramen, klein onderhoud;
• gevelreiniging;
• deuren en vensters;
• schoonhouden van de straat;
• schoonmaakkosten ten behoeve van de gemeenschappelijke ruimten, lift, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, terras, parkeerkelder en/of terrein;
• verzorging afval, containerhuur e.d.;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• bewaking, nachtveiligheidsdienst;
• communicatie ten behoeve van gezamenlijke voorzieningen als bv. brandmeldcentrale GBS;
• belastingen en gebruikersheffingen;
• huismeester;
• fietsenstalling;
• sanitaire voorzieningen, zeep, handdoekjes etc.;
• bewegwijzering in gebouw;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
De eindafrekening wordt bepaald op basis van nacalculatie.